bakomedia-logo
Ajánlatkérés
Bako Media Logo
Bako Media

A Covid-19 vírus hatása a webforgalomra

augusztus 25, 2020

Sajnos azt láthatjuk, hogy ismét sárgulnak és vörösödnek az országok körülöttünk, ahogy egyre biztosabban elérkezik a koronavírus második hulláma Európába. Milyen hatása van ennek a mikro- és kis vállalkozókra, valamint a weboldalak, webshopok forgalmára?

2020 áprilisában és májusában a kiskereskedelmi üzletek forgalmának volumene 10-12%-kal csökkent, teljes egészében a koronavírus okozta járvány hatása miatt, írja a KSH. A kiskereskedelmi forgalom változása az egyes országrészeket tekintve eltérő volt: míg a fővárosban és környékén, illetve a nyugati országrészben csökkent, egyes keleti járásokban kisebb mértékben bővült.

Csúcsot döntött áprilisban a csomagküldő és internetes kiskereskedelem

2020 áprilisában a csomagküldő és internetes kiskereskedelem 114 milliárdos forgalma 25 milliárd forinttal haladta meg a 2019. november és december – Hagyományosan az online vásárlások szempontjából legeredményesebbnek számító hónapok – teljesítményét. A koronavírus hatására bevezetett, a kiskereskedelmi üzletek nyitvatartását korlátozó jogszabályok eredményeként az üzleti vásárlások egy része áttevődött a csomagküldő és internetes kiskereskedelem felé, amelynek így 2020 áprilisban több mint duplájára növekedett a volumene az előző év azonos időszakához képest. Jellemzően azoknak az üzlettel rendelkező vállalkozásoknak emelkedett meg az átlagnál jobban a csomagküldő és internetes forgalma, melyeknek a főtevékenysége élelmiszer jellegű bolti vegyes kiskereskedelem, vagy a hagyományos üzleti kiskereskedelmüket részben vagy teljes mértékben szüneteltették áprilisban. /www.ksh.hu/

Ezekből a számadatokból könnyen láthatjuk azt, hogy mekkora hatása van a kereskedelemre és a webáruházak forgalmára ezeknek a korlátozásoknak. Hosszútávon a kérdés az, hogy mennyire marad tartós a vásárlási szokások változása, visszaáll-e a korlátozások megszűnésével, illetve, hogy megszünnek-e a korlátozások az elkövetkező években.

Mit szűrjünk le ebből, mint vállalkozó?

Első és legfontosabb teendőnk, hogy lépjünk. A legtöbben azonnal reagáltak az első hullám megjelenésével és elkezdték kialakítani, vagy felgyorsítani online jelenlétüket. Itt a következő lépcső, amikor nem maradhat tétlenül egyetlen vállalkozó sem. Gondoljunk csak bele: A jelenlegi helyzetben egyre többen és többen keresnek megoldást problémájukra az interneten. Zömében a Google találati lista első oldaláról, onnan is az első 3-5 találatból választ megoldást problémájára az átlag felhasználó.

Mi a teendő?

Weboldal készítése, hogy vásárlóink, fogyasztóink megtalálhassanak az interneten, vagy webshopon keresztüli értékesítés elindítása. A honlap nem csak arra lehet jó, hogy egy terméket/szolgáltatást értékesítsünk, hanem információ szolgáltatásra vagy az adott termék bemutatására is. Vállalkozásod a már meglévő ügyfeleid körében is hitelesebbé válik, ha felteszed azt a world wide web-re. Az internet emellett majdnem “ingyenesen” is működtethető – így az azon működtetett honlap is. Tedd magad hitelessé, folyamatosan értesítsd a már meglévő és a várható ügyfeleidet az új céljaidról, jövőképedről.

Napi 24 órában elérhető

Website-od akkor is dolgozik, amikor éppen alszol vagy nem érsz rá felvenni a telefonokat. Ez minden egyes pillanatban elérhető, a vevőid, akkor is információkat szerezhetnek az üzletedről – amikor az éppen zárva van. Hát nem nagyszerű?

A weboldal segítségével legyőzhetőek a területi korlátok

Van egy jó ötleted? Már meg is valósítottad? Valamiért azonban a kutyának sem kell? Semmi baj, fel a fejjel – az interneten, a területi korlátok leküzdésével bárki megtalálhatja az addig még nem ismert vevőközönségét. Felfedezésedet holnap már az egész világ is megismerheti, termékedet a jövő hónaptól ezrek rendelhetik. Hidd el, hogy a netben sokkal több van annál, mint amit eddig valaha álmodni is mertél.

Emeli az ügyfélszolgálat minőségét

Gyakran feltett kérdésekkel és azokra adott válaszokkal, tudástárral illetve egyéb okos megoldásokkal orvosolhatod a vevőid által felmerült “szokásos” problémákat. Automata, innovatív modulokkal még tovább emelheted az ügyfélkiszolgálás területeit.

A presztízs ma már mindenhol jelen van

A jó site növelheti céged presztízsértékét is. Egy professzionális honlap segítségével  a versenytársakkal szemben még nagyobb előnyökre tehetsz szert.

A facebook ennek csak a felét tudja

A facebook, még alkalmazások segítségével is – mindennek maximum csak a felét tudja ellátni. Nagyon fontos kiegészítője egy szuper weboldalnak, de csak amellett nem pedig helyette üzemelendő.

További bejegyzések olvasása:
https://www.bakomedia.hu/blog

Árajánlat kérése:
https://www.bakomedia.hu/ajanlatkeres

Bako Media Banner

Árjánlat

Tudtad? Lehetőséged van ingyenes konzultációt és felmérést kérni vállalkozásod helyzetére, majd árkalkulációt küldünk neked, szükségeid alapján!
Vissza a Blogra
hello world!
envelope-ohomearrow-circle-o-downpencilarrow-leftphoneenvelopemenu-circlecross-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram