bakomedia-logo
Ajánlatkérés
Bako Media Logo
Bako Media

Eddig nem volt semmi digitális a vállalkozásomban. Hogyan tovább?

szeptember 8, 2020

Eddig sokan féltek a digitalizációtól, a fejlesztéstől és az internettől. Rengeteg olyan vállalkozást láthattunk magunk körül, akiknek szimplán nem volt szüksége többre. Legalábbis Ők ezt gondolják. Azonban jött a Covid-19 vírus helyzet és azonnal a feje tetejére állt a világ. Az azonnal elapadó pénzforrások kinyitották a vállalkozók szemét, hogy igenis innovációra van szükség, fejlődésre és alkalmazkodásra. De hogyan tovább?

Home Office

Vegyük például a Home Officet. Emlékeztek még, hogy ez mennyire elképzelhetetlennek tűnt eddig? Régóta fantáziálgattak erről a dolgozók, gyakran munkába döcögve a tömegközelekedésen, vagy a monitorra meredve az irodában, azonban a cégek féltek az ilyesmitől. Aztán jött 2020, a vállalkozások rákényszerült a gyors és kötelező váltásra. És tudjátok mi lett az eredmény? Nem is olyan rossz ez a dolog.. Több cégnél kiderült, hogy a dolgozók hatékonyabbak és gyorsabbak, jobb eredményeket tudtak elérni. Hosszútávon megspórolhatóak az iroda fenntartásának költségei, ráadásul eredményesebbé is válhatunk, nem tűnik rossz döntésnek.

Marketing

Mi is történik? Azt láthatjuk, hogy a kisebb vállalkozások színterei bezártak, vagy megszűntek (piacok, vásárok, fesztiválok) és mindenki a fejéhez kapott, hogy ideje felköltözni az internetre, hiszen ott gond nélkül lehet tovább értékesíteni. Így az online frissen kezdők elárasztották az internetet, azonban a vásárlói oldalon nem nőtt ezen weboldalak látogatottsága akkora mértékben, mint a kínálati oldal, hogy mindenkit kiszolgáljon. A piacterek sajátossága, hogy egy élő vásárhoz viszonyítva itt a saját jelenlétedet csak korlátozottan tudod befolyásolni, alakítani. Saját csatornáik (weboldal, Facebook oldal) pedig nem igazán voltak, vagy ha el is kezdték építeni, a lazításokkal az egészet abbahagyták. Miért? Mert nem volt tanácsadójuk, akik elmondja nekik a legfontosabbat: Nem egy-két hét alatt veszed be az online világot. Továbbá, hogy a legrosszabb döntés belekapni, majd abbahagyni.

Keresőoptimalizálás = elérjük, hogy minél előrébb kerüljünk egyes kulcsszóra a Google találati oldalán.

A működő cégek még kevesebbet fordítanak a marketingre, és főleg olyanokra, mint a keresőoptimalizálás, ami hosszabb távon hozna eredményeket. Természetesen mindenki az azonnali eredményhez nyúl, hiszen a profit közben csökken. Azonban pont ebben rejlik az élelmesek lehetősége, hogy sok-sok kulcsszónál lerövidül az az idő, amivel oda kerülhetünk az élbolyba. A Google algoritmusa látja, érzékeli a folyamatosan frissülő tartalmakat és az elévülő, sosem frissített honlapokat hátrasorolja, így most van lehetőség előre törni!

Weboldal

Hihetetlennek tűnik, de még mindig vannak vállalkozók, akik úgy gondolják, hogy nem szükséges weboldal a 2020-as években. Valóban vannak olyan vállalkozások, akiknél kevésbé releváns az online jelenlét, hiszen nem tudja termékét, vagy szolgáltatását interneten eladni. Legalábbis eddig!

Nézzünk példákat

Lássunk néhány példát: 1. Hentes vagyok, nekem nem kell honlap?

Offline, azaz a boltban árulja termékeit, így úgy gondolja, hogy felesleges költség honlapot készíttetnie. Lássuk miért téved? Már nem csak a fiatalabb generáció, hanem szinte kivétel nélkül mindenki állandóan online van. Tehát, ha keres valamit, azzal kezdi a keresést, hogy felcsapja a Googlet. A fiatalok lehet, hogy nincsenek tisztában azzal, hogy melyik a környék legjobb húsboltja. Előveszi a telefont és meglátja a elegáns, jó designal rendelkező húsbolt weboldalát és már úton is van. Míg Feri bácsi eldugott kis boltját lehet, hogy meg sem találja, pedig csak 2 utcával van odébb. A vírus helyzet persze mindenre ráhúzható, így itt is aktuális. Ideiglenes kiszállítással, napi hús és fűszer csomagokkal, akár kész ételekkel is bővülhet a kínálat. És ezek csak az alap gondolatok. Persze vannak az innovatív lehetőségek is, amikor fudnamentálisan alakítunk át egy már meglévő vállalkozást. Ma már léteznek privát séfek, lakás éttermek stb..

Következő példánk: 2. A taxitársaságok reakciója a turizmus leállására

Mind a hazai, mind a nemzetközi turizmus erős pofont kapott a vírus megérkezésével, bár a hazai turizmus a nyár végére megélénkült, hiszen az embereknek muszáj egy kicsit lazítaniuk az egész éves munka és stressz árnyékából és egy ideig úgy tűnt, csökken a veszély.

A taxi társaságok munka nélkül maradtak, legalábbis erősen megcsappant a forgalmuk, hiszen a repterek lezártak, a munkahelyek pedig be. Talpraesett módon elkezdtek gondolkodni és azonnal reagálni a kialakult helyzetre. Hogyan? A Bolt taxitársaság Bolt Food néven a Netpincérhez hasonló kiszállításos céget indított. Alkalmazás fejlesztés, éttermekkel való kapcsolat felvétele és meggyőzés, magas kockázat, erőforrásokat igényel. Tehát magas volt a kockázat. Az eredmény? Siker! Nem is akármilyen. Hiszen a cég egy teljesen független vonalat indított be, azaz a személyszállítást nem érintő új jövedelem forrást.

Mire figyeljünk?

Tehát, maga a honlap minden vállalkozásnak előnyére válhat, de csak akkor, ha ésszel csináljuk azt. Az látható az elmúlt évek eredményeiből, hogy azok a vállalkozások járnak sikerrel, ahol elemezzük a piacot, ahol felméréseket és kutatásokat végezünk, így tudható, hogy mikor és mit kell cselekednünk. Sokan önerőből igyekeznek összetenni egy honlapot, majd szidalmazzák, ha nem működik. Érdemes szakemberre bízni, hiszen ez is egy külön szakma. Reagáljunk a környezet, a gazdaság változásaira és ne maradjunk le a piaci igényektől, a világ fejlődésétől.

További bejegyzések olvasása:
https://www.bakomedia.hu/blog

Árajánlat kérése:
https://www.bakomedia.hu/ajanlatkeres

Bako Media Banner

Árjánlat

Tudtad? Lehetőséged van ingyenes konzultációt és felmérést kérni vállalkozásod helyzetére, majd árkalkulációt küldünk neked, szükségeid alapján!
Vissza a Blogra
hello world!
envelope-ohomearrow-circle-o-downpencilarrow-leftphoneenvelopemenu-circlecross-circle
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram